PRIVAT NÆRING

Slik får du varsel om tømming ved bruk av appen "Min Renovasjon"

Med appen «Min Renovasjon»» har du tømmekalenderen lett tilgjengelig uansett hvor du er. Her får du hjelp til å laste den ned, og vite hva du skal gjøre hvis varslinga i den uteblir.

Appen er tilpasset mobil, og du laster den her her: 

Last ned i App Store (IOS) 

Last ned i Google Play(Android)

Legg inn adressen du ønsker tømmevarsel på. Pass på at appen tillater varsler hvis du ønsker å få det.

Opplever du feil i varsel om tømming i appen «Min Renovasjon»?

Ulike modeller: Ulike mobilmodeller, oppgraderinger og dvalemodus, gjør at varselet på tømminga kan endres.

Tråløst nettverk: Appen trenger tilgang til trådløst nettverk (wifi) eller mobildata for å kunne sende varsler.

Dvalemodul? Har du satt telefonen på dvalemodus for at den skal spare strøm, kan det bety at du kanskje ikke får varselet fra appen «Min Renovasjon». Det kan du overstyre manuelt. Det kan være forskjell fra modell til modell, men se etter det i innstillingene rundt varsel/dvale/batteri/strøm. 

Du kan også se om noe av dette kan føre deg på riktig spor:

På Samsung-telefoner: Innstillinger – Enhetsvedlikehold – Batteri – Appstrømstyring – Apper i dvalemodus – klikk på «Min Renovasjon» – klikk på Varsler Tillatt.

På iPhone-telefoner:  Apple legger ikke apper automatisk i dvale. Dette er noe man kan gjøre innstillinger på når man laster ned appen. Får du ikke varsel, kan du sjekke om du ved et uhell har lagt appen manuelt i dvale.
Innstillinger – Varslinger – finn «Min Renovasjon» – Aktiver Varsling – velg hvilken type varsling du ønsker.

På Huawei-telefoner: Innstillinger – Batteri – App-innstillinger – finn «Min Renovasjon» – Deaktiver (la Autostart, Sekundær oppstart og Kjør i bakgrunnen være aktivert)

Installere og sette varsel på nytt:

Dersom rådene over ikke fungerer, kan du forsøke å avinstallere og installere appen på nytt:

  1. Slett applikasjonen og alle data
  2. Skru telefonen helt av (ikke bare lås skjermen)
  3. Start opp telefonen på nytt
  4. Når du har utført en omstart av telefonen laster du ned appen på nytt
  5. Søk opp adressen(e) du ønsker tømmevarsel på
  6. Sett tidspunkt for tømmevarsel
  7. Husk at du må tillate at appen varsler.

Fortsatt problemer med varsling i appen?

Kontakt oss for direkte hjelp.

Mulig å skrive ut kalender selv?

Vil du ha tømmekalenderen på papir? Det er fullt mulig. Du kan du skrive den ut etter å ha søkt opp din adresse her. Eller kontakt oss for direkte hjelp via renovasjon@hiks.no eller ring sentralbordet på 6114 5580.